modelarz
strona główna Poniedziałek, 20 maja 2024

  Menu
  serwis foto
  linki
  archiwum
  szukaj
  redakcja
 

 

 
Zawody F3C 18-19.0Ź.2002 w Pobiedniku Wielkim.
wysłano: 2002-04-16, autor: Mirek 
-
 

W dniach 18 i 19 maja, Aeroklub Krakowski organizuje zawody zdalnie sterowanych modeli śmigłowców w klasie F3C. Zawody odbędą się na lotnisku aeroklubu w Pobiedniku Wielkim i rozegrane zostaną w dwóch kategoriach. Dla zaawansowanych w nowym obowiązującym od tego roku programie F3C FAI, a dla pozostałych miłośników tej klasy w prostym programie obejmującym osiem figur zawisowych tz. statycznych. Wszystkich latających i wiszących modelami śmigłowców zapraszamy do wzięcia udziału w imprezie gdyż będzie to jedna z niewielu okazji do spotkania i wymiany doświadczeń a dla początkujących zdobycia cennej wiedzy od bardziej doświadczonych kolegów.



Dokładniejsze informacje o programach oraz całych zawodach po przesłaniu pytań przez zainteresowanych pod mój prywatny e-mail: fhpufuks@kki.net.pl lub tel. kom. Ą02-719-82Ź.



Zgłoszenia oraz zapytania można również kierować do p. Tadeusza Kasprzyckiego kierownika sekcji modelarskiej Aeroklubu Krakowskiego na e-mail t.kasprzycki@wp.pl
Na początku kwietnia informacje będą zamieszczone również na stronie Aeroklubu Krakowskiego http://republika.pl/aeroklubkrakowski



Pozdrawiam i do zobaczenia na lotnisku
Krzysztof Kucharczyk



PROGRAM śź8222;F3C-LIGHTśź8221;

Program składa się z ośmiu figur które należy wykonać w podanej kolejności.
Zawodnik ma 10 minut na wykonanie programu. Wszystkie manewry muszą być wykonywane
na wysokości oczu. Ocena figur odbywa się według regulaminu dla klasy F3C.

1. Zawis Ź sekund
2. Figura M
3. Lot bokiem po okręgu w prawo
4. Pozioma ósemka bokiem
Ź. Lot bokiem po okręgu w lewo
Ą. Lot po prostej bokiem
7. Lot po prostej do przodu i do tyłu
8. Kwadrat


Opis Figur

1. ZAWIS Ź SEKUND

Pilot stoi w bocznym polu lądowań. Model startuje z środkowego lądowiska, wznosi się do poziomu oczu, zatrzymuje się
i pozostaje w zawisie nieruchomo przez minimum Ź sekund. Następnie zniża się pionowo i ląduje na centralnym
lądowisku.

Punktacja będzie obniżana za:
1. Przed startem model nie stał równolegle do boków pola wzlotów a ogon nie był skierowany w stronę pilota.
2. Wznoszenie i opadanie nie były pionowe i równomierne.
3. Model nie osiągnął lub przekroczył poziom oczu.
4. Model obracał się wokół osi pionowej.
Ź. Zawis nie był dokładnie nad centralnym polem i/lub trwał krócej niż Ź sekund.
Ą. Lądowanie nie było łagodne i/lub odbywało się poza centralnym lądowiskiem.



2. FIGURA śź8222;Mśź8221;

Pilot stoi w bocznym polu lądowań. Model startuje z centralnego lądowiska, wznosi się pionowo do poziomu oczu
i zatrzymuje się na około 2 sekundy. Następnie przesuwa się po linii przekątnej do prawego lub lewego rogu i zatrzymuje się na około 2 sekundy. Model leci prosto przodem do drugiego rogu i znów zatrzymuje się na 2 sekundy a następnie przesuwa
się bokiem do trzeciego rogu i pozostaje tam przez 2 sekundy. Model leci tyłem do czwartego rogu ponownie zatrzymuje się
na 2 sekundy, poczym po linii przekątnej powraca nad centralne lądowisko i zatrzymuje się na 2 sekundy. Następnie opada
i ląduje na środkowym lądowisku.

Punktacja będzie obniżana za:
1. Model nie utrzymywał stałej wysokości i/lub prędkości podczas przemieszczania.
2. Zatrzymania nie były dokładnie nad chorągiewkami i/lub centralnym lądowiskiem.
3. Przemieszczanie nie odbywało się po liniach prostych.
4. Model obracał się wokół osi pionowej.
Ź. Wznoszenie i/lub opadanie nie były pionowe.
Ą. Start i lądowanie nie były łagodne.



3. LOT BOKIEM PO OKRĘGU W PRAWO

Pilot stoi w bocznym polu lądowań. Model startuje z centralnego lądowiska, wznosi się pionowo do poziomu oczu
i zatrzymuje się. Następnie wykonuje lot po okręgu w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara z ogonem
skierowanym przez cały czas w stronę pilota. Po zatoczeniu pełnego koła model zatrzymuje się nad środkowym
lądowiskiem, a następnie zniża się i ląduje na nim.

Punktacja będzie obniżana za:
1. Model nie utrzymywał stałej wysokości i/lub prędkości podczas lotu.
2. Koło nie miało stałego promienia.
3. Model nie był skierowany ogonem do środka koła.
4. Start i lądowanie nie były łagodne i/lub pionowe.
Ź. Model obracał się wokół osi pionowej podczas wznoszenia i opadania.
4. POZIOMA ÓSEMKA BOKIEM

Pilot stoi w dowolnym miejscu, i pozostaje na nim przez cały czas trwania manewru.
Model startuje z środkowego lądowiska, wznosi się pionowo do poziomu oczu i zatrzymuje się na około 2 sekundy.
Zaczynając w dowolnym kierunku (prawo lub lewo) model wykonuje ósemkę składającą się z dwóch okręgów o średnicy
równej długości boku kwadratu. Kończąc drugi okrąg model pozostaje przez około 2 sekundy w zawisie nad centralnym
lądowiskiem, a następnie zniża się pionowo i ląduje.

Punktacja będzie obniżana za:
1. Start i lądowanie nie były łagodne i/lub pionowe.
2. Podłużna oś modelu nie była równoległa do boków kwadratu.
3. Model nie przelatywał dokładnie nad rogami kwadratu.
4. Model nie utrzymywał stałej wysokości i/lub prędkości podczas lotu.
Ź. Lądowanie odbyło się poza centralnym lądowiskiem.
Ą. Podczas manewru pilot zmienił wybraną wcześniej pozycję.



Ź. LOT BOKIEM PO OKRĘGU W LEWO

Pilot stoi w bocznym polu lądowań. Model startuje z centralnego lądowiska, wznosi się pionowo do poziomu oczu
i zatrzymuje się. Następnie wykonuje lot po okręgu w kierunku przeciwnym do ruchem wskazówek zegara z ogonem
skierowanym podczas manewru w stronę pilota. Po zatoczeniu pełnego koła model zatrzymuje się nad środkowym
lądowiskiem, a następnie zniża się i ląduje na nim.

Punktacja będzie obniżana za:
1. Model nie utrzymywał stałej wysokości i/lub prędkości podczas lotu.
2. Koło nie miało stałego promienia.
3. Model nie był skierowany ogonem do środka koła.
4. Start i lądowanie nie były łagodne i/lub pionowe.
Ź. Model obracał się wokół osi pionowej podczas wznoszenia i opadania.



Ą. LOT PO PROSTEJ BOKIEM

Pilot stoi w bocznym polu lądowań. Model startuje z centralnego lądowiska, wznosi się pionowo i równomiernie do poziomu
oczu i pozostaje w zawisie przez około 2 sekundy. Następnie leci bokiem po linii prostej do prawego lub lewego boku pola
wzlotów i pozostaje nad nim w zawisie przez około 2 sekundy. Model przesuw się w linii prostej do przeciwległego boku
kwadratu i zatrzymuje się na 2 sekundy, a następnie powraca nad centralne lądowisko i ponownie zatrzymuje się na około
2 sekundy. Model zniża się pionowo i ląduje.

Punktacja będzie obniżana za:
1. Start i lądowanie nie były łagodne i/lub pionowe.
2. Model nie utrzymywał stałej wysokości i/lub prędkości podczas lotu.
3. Przemieszczanie nie odbywało się po liniach prostych.
4. Model obracał się wokół osi pionowej.
Ź. Zawisy nie były dokładnie nad bokami pola wzlotów.
Ą. Lądowanie odbyło się poza centralnym lądowiskiem.



7. LOT PO PROSTEJ DO PRZODU I DO TYŁU

Pilot stoi w dowolnym miejscu, i pozostaje na nim przez cały czas trwania manewru. Model startuje z centralnego lądowiska,
wznosi się pionowo do poziomu oczu i zatrzymuje się na około 2 sekundy. Następnie leci po linii prostej do przodu
i zatrzymuje się na około 2 sekundy nad bocznym lodowiskiem umieszczonym na przeciwległym boku kwadratu.
Model leci tyłem do następnego bocznego lądowiska znajdującego się na boku kwadratu bliżej pilota i zatrzymuje się na
około 2 sekundy. Potem opada pionowo i ląduje na bocznym lądowisku.

Punktacja będzie obniżana za:
1. Start i lądowanie nie były łagodne i/lub pionowe.
2. Model nie utrzymywał stałej wysokości i/lub prędkości podczas lotu.
3. Lot nie odbywał się po liniach prostych.
4. Model obracał się wokół osi pionowej.
Ź. Zawisy nie były wykonywane dokładnie nad wymaganymi polami i/lub na wysokości oczu.
Ą. Podczas manewru pilot zmienił wybraną wcześniej pozycję.
8. KWADRAT

Pilot wybiera dowolną pozycję i pozostaje tam przez cały czas wykonywania manewru. Model startuje z bocznego lądowiska
znajdującego się bliżej pilota, wznosi się pionowo do poziomu oczu i zatrzymuje się na około 2 sekundy. Następnie przesuwa
się w prawo lub w lewo wzdłuż obrysu całego kwadratu zatrzymując się na 2 sekundy nad każdą narożną chorągiewką.
Po osiągnięci pozycji wyjściowej nad bocznym lądowiskiem model pozostaje nad nim w zawisie przez 2 sekundy a następnie
zniża się i ląduje. Podczas całego manewru oś podłużna modelu musi być równoległa do prawego i lewego boku kwadratu
a ogon skierowany w stronę pilota.

Punktacja będzie obniżana za:
1. Start i lądowanie nie były łagodne i/lub pionowe.
2. Lot po obrysie kwadratu nie odbywał się po liniach prostych i dokładnie nad jego bokami.
3. Model nie utrzymywał stałej wysokości i/lub prędkości podczas lotu.
4. Zawisy nie były wykonywane dokładnie nad narożnymi chorągiewkami lub były nierozpoznawalne.
Ź. Podczas manewru pilot zmienił wcześniej wybraną pozycję.




Uwagi ogólne

Dopuszczalna jest zmiana pozycji pilota w trakcie wykonywania manewrów. Jednak od oceny za figurę podczas
której pilot zmienił swoją pozycję będą odliczane 2 punkty.
Wszystkie manewry wykonywane są z nosem modelu skierowanym pod wiatr.

liczba komentarzy: 0 [ ]


© 2001 - 2024 modelarz.pl   do góry up